E drăguţ să fii drăguţ faţă de cei drăguţi

20 august 2011

De la coada....oilor

„Am crezut că m-am întors cu 100 de ani în timp când m-am întâlnit cu patru ciobani care mulgeau oile sub un umbrar. Camera în care am fost cazat avea draperii şi feţe de pernă viu colorate, ceea ce a făcut să mă simt ca într-o rulotă ţigănească" sunt cuvintele unui jurnalist britanic de la Daily Mail dupa ce a vizitat Romania.

Daca mai avem produse traditionale, daca inca se mai face branza "adevarata" asa cum si jurnalistul a zis-o, daca inca mai vrem sa pastram din traditii si obiceiuri, daca inca ne mai bucuram de mancarea gatita si sanatoasa nu luata din supermarket, daca ne place palinca si tuica facute in cazanul din curte, asta inseamna ca suntem in urma cu 100 de ani?! 

Suntem in urma multor state privind dezvoltarea economica dar nu ne tine pe loc simplul fapt ca ne plac in continuare alimentele fara atatia conservanti si neprocesate si preferam mancarurile noastre traditionale. 

Imi pare rau doar ca mai e mult pana o sa schimbam imaginea asta urata pe care ne-au facut-o tiganii in toata lumea. 

3 comentarii:

  1. deja sunt satula de jurnalistii astia straini...sa-si vada de tiganii lor...de baracile lor, de coloniile lor, de mizeria lor si de mancarea lor...imi este sila...da, nu avem economia lor, dar INCA mancam sanatos si traim sanatos...si avem locuri minunate...

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant este ca foarte multi straini care vin la noi o fac tocmai pentru traditiile pe care inca le pastram. Ceea ce ar trebui sa fie un lucru bun, nu? Mancare buna ca la noi nu exista in multe locuri, de exemplu. Insa cum cel mai usor e sa critici, de ce sa n-o faci? Plus ca este si mai interesant... Un prieten francez a vazut acum cativa ani un album grotesc despre Romania. Cineva daduse bani sa publice numai lucruri urate vazute aici, majoritatea scoase din context. Si omul, evident, s-a intrebat daca e chiar asa de rau si a venit sa vada cu ochii lui. A fost placut impresionat sa vada o gramada de lucruri si de locuri frumoase, de oameni frumosi si a promis ca se intoarce cu prima ocazie. Si a mai promis sa nu mai dea crezare tuturor mizeriilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pastrarea traditiilor nu inseamna primitivism...

    RăspundețiȘtergere