E drăguţ să fii drăguţ faţă de cei drăguţi

28 iulie 2011

Sexul vinde

Pana acum cateva zile nu bagam de seama reclamele la sampoane, creme, deodorante si alte cosmeticale asemanatoare, dar am vrut sa observ ceva. Si da, in cea mai mare parte asa e! 90% din reclamele de genul se bazeaza pe seductie.

Haideti sa le luam pe rand! O reclama la un sampon, oricare ar fi el, ori de dama, ori de barbat, nu prea conteaza continutul si scopul lui, ci punerea in scena a actiunii care ar trebui sa evidentieze calitatile produsului. Nu cred ca are rost sa zic de o marca anume pentru ca toate sunt la fel: arata o tanti care isi clabuceste parul, il usuca si apoi iese pe strada, la plimbare, intr-un bar, etc. Ce se intampla atunci? Pe langa faptul ca mai mult topaie decat merge, asa ii salta parul si in loc de picioare ar avea arcuri, toata lumea intoarce capul dupa ea, trece de paza, de bodyguard, intra nestingherita unde vrea si aproape ca face ce vrea si din cine vrea. Barbatii in astfel de reclame sunt exploatati la greu: trebuie sa care cutii, sa se urce pe scari, sa se catere pe diverse lucruri si apoi trebuie neaparat sa se impiedice, sa cada si sa para prosti ( ma scuzati, dar cam asa arata reclamele). 
Pana la urma ce te face sa intelegi o astfel de reclama? Nu ca ar trebui sa ai grija de igiena ta, sa te speli pe cap si sa ai un par si scalp curat, ci ca trebuie sa folosesti samponul X pentru ca asa vei cuceri mai multi barbati, vei seduce, ii vei transforma in niste catelusi dispusi sa te urmeze si sa iti asculte ordinele oricand si oriunde. Putem sa zicem ca marea majoritate a reclamelor la sampon induc ideea de sex? 

Reclamele la deodorante: o tanti sau un nene care se parfumeaza si apoi cand scapa de mirosul urat poate sa cucereasca. Arata cuplul fericit, mergand de mana, plimbandu-se pe plaja sau in pat "mirosindu-se". Putem sa zicem si de reclamele la deodorante ca fac referire la sex?

Reclamele la geluri de dus si creme de corp: persoana respectiva se clabuceste abundent, imagini seminud ale unor trupuri aproape perfecte, urmeaza iesirea din cada/dus si invelirea in prosop, apoi imbratisarea partenerului si gadilari pe piele. Din nou, se poate spune ca reclamele la geluri de dus si creme surprind ideea de sex? 

Deocamdata astea au fost reclamele analizate, poate mai sunt si la alte produse, dar nu imi trec prin biluta acum. Ce pot eu sa inteleg ( nu eu, ci aia putin mai dusi cu pluta) ca nu conteaza igiena de fapt foarte mult, conteaza ca poti sa agati! Doar ideea de imprechere, de sex mai vinde in zilele noastre? 

12 comentarii:

  1. Cam toate cosmeticalele au ca strategie publicitara sexul, fie mai explicit, fie mai voalat. Acum stau si ma gandesc ce alte produse in afara de cosmetice au astfel de reclame senzuale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa ce termini de gandit te astept sa le analizam impreuna!

    RăspundețiȘtergere
  3. ce sa facem, daca asta doresc sa va da barbatii...am sari si noi...in reclame :), dar barbati nu ne lasa, ei doresc altceva, sa scoata femeia din noi...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sexul vinde, se vinde, ne vinde. La o adica oricare poate fi adevarata dar nu stiu care e mai grava.
    Oricum ca adusesi vorba de reclame mie imi plac alea de ani 50-60-70. Erau un masiv brainwash si tocmai asta le face mai de calitate ca s-a muncit la ele sa poata transmite un mesaj.

    RăspundețiȘtergere
  5. Era reclama aia la o ciocolata cu tipa care se manjea la gura si apoi se lingea foarte senzual. Acum, ce sa zic, eu stiam ca ciocolata are ca target principal copiii...

    RăspundețiȘtergere
  6. @Andreea: si mai e o reclama tot la cioco cu Gina Pistol de umbla aia in curu gol prin camera si prezinta noua ciocolata...

    RăspundețiȘtergere
  7. Aaaa...daaa...
    Si aia la vodafone cu "la prima intalnire...a doua intalnire..." stii tu...da' e veche...
    Nah, de mult nu am mai urmarit reclame, sunt in urma.:))))

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu la fel. Apropo am mai vazut una zilele trecute, la fel de aiurea facuta la bere, dar nu stiu care anume

    RăspundețiȘtergere
  9. La Bergen` e o reclama idioata cu niste ratati si cu o batranica. E foarte dubioasa.

    Toate reclamele incepand de la deodorante si terminand la masini, sunt cu tenta sexuala. Au innebunit romanii, a innebunit lumea.

    La "dansez pentru tine" e sex, la stiri e sex, in filme tot sex este, Unde dracu` nu este sex?

    RăspundețiȘtergere
  10. Reclama aia la credit cand apare tipa din dulap...tot cu tenta sexuala e.

    RăspundețiȘtergere
  11. Gazduire Blog 60 RON /an. Spatiu oferit 1 Gb, trafic nelimitat, asistenta gratuita. Cumpara acum pana pe 30 septembrie si primesti un domeniu.eu gratuit pe 1 An. Mai multe detalii la: http://dhost.ro/gazduire-blog-wordpress

    RăspundețiȘtergere