E drăguţ să fii drăguţ faţă de cei drăguţi

8 august 2012

Cine se scuză se acuză, nu Vola?

Eu ştiu, din experienţa mea şi nu numai a mea, că în social media ai nevoie de oameni creativi. Că se întâmplă să te inspiri de undeva de departe, să preiei o mică idee, o frântură de ceva, este cu totul altceva, dar nu credeam că se poartă şi aici Copy şi Paste. 

Ma înşelam amarnic. Se poartă şi la case mai mari. Nu de multe ori am văzut formulări asemănătoare prin Facebook, Twitter, din fericire în Pinterest altul e mecanismul, aşa că dacă dai Pin, Repin, Like sau ce mai vrei tu, nu se supără nimeni, din contră. 

Şi în Facebook te bucuri dacă ai cât mai multe share-uri sau like-uri mai ales când aşa îţi câştigi existenţa. De curând am plecat de la firma unde mă ocupam de astfel de aspecte şi nu de multe ori mă bufnea râsul când vedeam fotografiile pe care le foloseam eu că se relaxau şi pe alte pagini ale concurenţei. Apoi chiar râdeam în hohote când vedeam că şi formulările erau preluate, nu pe întregime, dar oricum vizibil asemănător.

Şi ca să dăm cărţile pe faţă, prima dată am văzut la Paravion. Formularea e asemănătoare, poza e diferită, deci putem spune de o simplă coincidenţă, mai ales ca a fost în aceeaşi zi, doar la 30 şi ceva de minute distanţă.


Astăzi am văzut la Vola.ro. Normal e ca fiecare firmă să aibă un plan de reacţie la comentariile utilizatorilor şi să şteargă doar acele comentarii care contin vorbe urâte, injurii etc. Eu doar i-am întrebat dacă nu li se pare copy-paste. După max 5 min comentariul a fost şters, nu m-am gândit să fac atunci un print screen, nu credeam că se pretează la astfel de tehnici. Apoi am comentat iar, aceeaşi tactică. Bravo vola! Bun plan aveţi pe social media. 
Nu ştiu dacă vorbim de coincidenţe, poza o poate folosi oricine, dar până şi textul vrea să transmită aceeaşi idee. 


Dovada că mulţi se vor a fi în prim plan, dar puţini au habar cu ce mână şi furculiţă se mănâncă. Creaţia bate copy-paste-ul, dragilor! La cât mai multe idei copiate vă doresc!

3 comentarii:

  1. Poi... ce sa spun? E foarte suparator atunci cand iti vezi ideile in gura altora (sau pe pagina lor de FB). Lasa Ioana ca daca nu erai desteapta nu erai copiata ;). Stiu ca raspunsul meu nu te racoreste, dar chiar nu inteleg ce poti face in astfel de cazuri. Am avut si noi articolul cu plagiatul mai acum cateva luni. O pagina de FB intitulata C A R P E D I E M a preluat zeci de articole ale diverselor bloguri si au raspuns cu tupeu atunci cand au fost intrebati, cum ca ei sunt autorii textelor!!! Culmea tupeului sa iti spuna asa ceva in fata!!! Suparator este ca aceste "carpe" aveau ceva de oridinul miilor de like-uri pe cand micile bloguri de pe unde erau adunate textele respective au deabea cateva sute...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot sa ii acuz ca au luat chiar totul, doar ideea e aceeasi, dar imbracata altfel, si culmea cu aceeasi poza! Nu e prima data cand vad, dar e prima data cand ma enervez pentru ca mi-au sters comentariile. Am avut 3 comentarii si pe toate le-au sters! Dar daca asa inteleg ei, treaba lor!

      Stiu ce problema ati avut, parca pana la urma a inchis pagina unde erau copiate articolele voastre.

      Ștergere
  2. Vai ce urat!!! Au un nene/tanti care se ocupa de social media tare idiot. Crede ca daca sterge un comentariu a rezolvat problema? Cretinus :P
    Nu are sens sa te enervezi... poate avea degetul lipit de tasta cu delete... Not!

    RăspundețiȘtergere